dimarts, 18 d’agost del 2015

2 d'agost: Kyoto

Esmorzem a les 7 del matí. Hi anem molt puntuals i això fa que ens podem, fer una idea del que hi ha en el self-service. Molt menjar tipus japonès, com arròs, sopa de miso, farcellets (gyoza), algues, tofu, peix a la planxa, amanides (amb moltíssimes salses), truita japonesa, ous durs, bacon,... ,molt molt complert, però donant importància al menjar japonès

. Una vegada hem esmorzat cap a les 8 ja sortim al carrer i anem en metro fins a Kyoto Station. Nomes són dues parades de la línia Karasuma. Kyoto té dues linies: una de Nord a Sud (Karasuma) i l’altra d’Est a Oest (Tozai). Volíem comprar la City Bus (http://www2.city.kyoto.lg.jp/koho/eng/access/transport.html) però ho hem de fer a Kyoto (ens ho diu una noia que estava per allà i ens acompanya fins a Kyoto Station). Una vegada estem allà fem el canvi de les Japan i  també agafem tots els seients en els trens que ens permeten agafar-los. De moment sembla fàcil!

Agafem  els abonaments per metro i bus. La veritat es que el del metro no es necessari. Una vegada ho tenim tot, anem cap a fer la ruta recomanada en un blog que ens permet veure en un dia Kyoto (caldrà afegir alguna cosa més) amb el bus (http://flapyinjapan.com/2014/06/24/que-ver-en-kyoto-en-un-dia-en-autobus/).

Anem seguint les indicacions i arribem perfectament a tot arreu. D'aquesta manera fem,  pràcticament en un dia Kyoto,  amb un “tute” important i entrant a tots els temples i espais que ens deixen visitar. També vàrem intentar anar al bosc de bambú però no va ser possible ja que es va fer de nit ( cap a les 18:30 es fa de nit a l’estiu). A més la combinació, si no tens la Japan, és complicada, entre autobús i metro. Aquí vam tenir alguna dificultat per poder tornar amb els autobusos, ja que a partir de les 19 hores, i com que era diumenge, ,la freqüència era molt baixa. Finalment vàrem tornar a arribar a l’hotel.

Què vàrem visitar?

A les 9 del matí, amb el 101 (també el 205), ja estàvem en el Pabelló Dorat  o Kinkakuji (parada Kinkaku-ji michi).

Cap a les 10 agafàvem el 59 per veure el primer jardí sec o de roca, el de Ryoan-ji   Els jardins són preciosos.

Sortim i anem a buscar el 12 per anar al castell de Nijo (parada Nijo-jo mae) . Hi arribem sobre les 11 del mati. Cal dir que fa moltíssima calor! I molta humitat. Això fa que tothom vagi amb una tovallola que es va eixugant la suor. I sobretot és necessari molt aigua. Fem la visita al castell, que tot plegat és molt espectacular. I marxem cap a buscar la 204, per anar a veure el Tori més gran del món, en el Santuari Heian o Heian Jingu. Eren ja quarts d’una. Encara en aquest moment no distingíem els temples si eren budistes o shintoistes. Els que tenen toris són shintoistes, i els que no tenen toris, i són de fusta sense colors, són els budistes, que majoritàriament són de la secta zen.

En el camí, trobem una escola de Kendo, que estaven entrenant.

Veiem el temple, que és espectacular, i anem cap a veure al Pavelló de Plata  a la parada Ginkaku-ji michi.Són les 14 hores. Hi ha un jardí sec, també, en aquest cas de sorra, on està simulat el Fuji. Els jardins secs tenen la particularitat que la seva tranquil.litat és absoluta: grills, aigua, verd, sorra perfectament alineada,... Al sortir, i tot baixant per anar cap a Kiyomizudera, ens mengem un gelat de gel en un bareto.L'escollim de llimona... fa passar molt la set. La particularitat del gelat és que està tallat d'una manera molt especial. Ens costa 350 iens.

Agafem el 100, i baixem a la parada Kiyomizu-michi  per anar a Kiyomizudera, que hem de caminar una mica cap amunt en un dels carrers ple de botigues. El temple torna a ser espectacular. Són ja les 16 hores.

Tot xino-xano, anem cap a Yasaka-Jinja, on ens queden un parell de temples, però que estan tancats i no podem visitar. Ja són les 17 hores.

Tornem cap a Kyoto Station, amb el 100, i anem a preguntar com hem d’anar fins al bosc de bambú. És una combinació de metro i de bus. Arribem i ja és fosc, i per tant, decidim tornar ja que no podem fotografiar res.

Són quarts de 8 i tenim dificultats per poder tornar, fins que un senyor en un bus ens explica que aquell bus ens portarà a Kyoto Station, que encara que sigui una hora de trajecte com a mínim hi arribarem.S'agraeix molt l'amabilitat dels japonesos, ja que no és gens agressiva; tenen molt clar el tema de l'espai vital.

Per la ruta del bus ,m’adono que no cal arribar a Kyoto Station, i baixem a una cantonada de Shijo que estava a prop de l’hotel.

Trobem un Family Mart i entrem a comprar el sopar. Cap a quarts de 10 arribem a l’hotel, ens dutxem, sopem i cap a dormir que l’endamà ens espera Inari i Nara. I ja decidirem si tornem al bosc de Bambú.